Wat willen we bereiken?
- Profilering van het stadscentrum van Terneuzen; “wees trots op wat we hebben”, “toon wat er allemaal komt”, … ;
- Behoud en aantrekken van inwoners, bezoekers en bedrijven voor de gemeente Terneuzen;
- Een goede toeristische informatievoorziening;
- Meer riviercruise-toerisme naar Terneuzen trekken;
- Een professioneel bezoekerscentrum van het sluizencomplex.
Wat gaan we daarvoor specifiek doen (wanneer gereed)?
- Verkopen en verknopen; ontwikkelingen en samenhang van projecten in de binnenstad onder de aandacht brengen van inwoners, bezoekers (december 2019);
- Evalueren Citymarketing aan de hand van het Citymarketingplan Terneuzen (startnota uit 2014) en continuering van citymarketing(beleid) in 2019-2022 (december 2019);
- Bezoekers op eenduidige en aantrekkelijke wijze informeren over het complete toeristische aanbod in de gemeente Terneuzen door een aantrekkelijk en informatief magazine uit te geven i.s.m. Bureau Citymarketing Terneuzen (maart 2019);
- Samenwerken in Zeeland met gemeenten en Provincie Zeeland om meer riviercruise-toerisme naar Zeeland te trekken (december 2019);
- Professionalisering van het bezoekerscentrum van het sluizencomplex (incl. publieksvoorlichting over Nieuwe Sluis) op basis van een businessplan (december 2019).